آرشیو تیر ماه 1402

معرفي انواع چاپ و پرينتر

چرا کارت گارانتی باید روی کارت PVC چاپ شود؟

۲۱ بازديد

گارانتی ضمانتی است که به واسطه آن مشتری با دل قرص خرید کند و خیالش آسوده باشد که اگر اتفاقی برای کالای خریداری شده بیفتد شرکت فروشنده حامی‌اش خواهد بود. به عبارتی کارت گارانتی، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هویت بصری یک برند است. کارتی که به عنوان کارت گارانتی و به نشانه این تعهد در اختیار مشتری قرار می‌گیرد، باید القا کننده این حس به مشتری باشد. به واسطه این کارت که به مشتری ارائه می‌گردد، فروشنده متعهد می‌شود که برای مدت زمان مشخصی از محصول خود پشتیبانی نماید و در صورت خرابی یا به وجود آمدن برخی از مشکلات که در هنگام "چاپ کارت گارانتی" روی سطح آن درج شده است به مشتری خدمات ارائه نماید.

 

چرا کارت گارانتی باید روی کارت PVC چاپ شود؟
کارت‌ های گارانتی یا ضمانت نامه معمولا چند ماه یا چند سال اعتبار دارند، بنابراین دارنده آن جهت استفاده از خدمات پس از فروش باید تا تاریخ اعتبار کارت آن را نزد خود نگه دارد. از آنجایی که ماندگاری کارت گارانتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است بهتر است برای چاپ آن‌ها روی  کارت‌ هایی مستحکم و با ماندگاری بالا انجام گیرد تا از مخدوش شدن یا از بین رفتن آن‌ها جلوگیری شود. مناسبترین جنس برای این منظور استفاده از کارت PVC است که بسیار مستحکم بوده و در برابر عواملی همچون آب، رطوبت، ضربه، سایش و شکستگی مقاوم است. کارت‌ های پی وی سی به دلیل خصوصیاتی که دارند بهترین گزینه برای چاپ کارت گارانتی بلند مدت هستند و شما می‌توانید اطمینان داشته باشید که کارت مورد نظر برای مدت زمان طولانی در اختیار مشتری قرار دارد.


انواع کارت PVC برای چاپ کارت گارانتی
کارت‌ های PVC در انواع مختلفی یافت می‌شوند و از نظر ضخامت، نوع و نحوه چاپ با یکدیگر متفاوتند. اما می‌توان آن‌ها را به دو دسته کارت پی وی سی ساده و کارت پی وی سی هوشمند تقسیم‌بندی نمود که هر یک رنگ بندی‌های متنوع و ضخامت‌های گوناگونی دارند.

کارت گارانتی می‌تواند روی کارت پی وی سی ساده سفید، طلایی متالیک، نقره‌ای متالیک با ضخامت‌های 300 میکرون، 500 میکرون و 760 میکرون چاپ شود. کارت‌‌های هوشمند (مجهز به تکنولوژی مگنت یا RFID) نیز به دلیل خصوصیات ذاتی خود امکان استفاده به عنوان کارت گارانتی را دارند. چاپ کارت گارانتی هوشمند به نوعی به مشتری کمک می‌کند تا اطلاعات محصول خریدارای شده را راحت‌تر به دست بیاورد. اما قیمت بالای این کارت باعث شده که نسبت به کارت‌ های ساده کاربرد کمتری داشته باشد. اما معمولا کارت گارانتی روی کارت‌‌های ساده و در دو رنگ طلایی و نقره‌ای و در برخی موارد همراه با هولوگرام چاپ می‌شود. امکان شخصی‌سازی‌ این کارت‌‌ها وجود دارد اما نمی‌توان اطلاعاتی داخل آن‌ها ذخیره نمود، زیرا فاقد حافظه هستند. اما در صورت نیاز می‌توان روی آن‌ها بارکد، کد مشتری یا شماره سریال چاپ زد.


مراحل طراحی کارت گارانتی در فتوشاپ برای چاپ روی کارت PVC
زیبایی کارت‌ های گارانتی به کلاس یک شرکت اضافه می‌کند و موجب افزایش اعتبار مجموعه می‌شود. کارت گارانتی باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در عین زیبایی، رسمی و قابل اعتماد باشد. طراحی کارت گارانتی باید خلاقانه، زیبا و حرفه‌ای باشد و باید به نوعی انجام گیرد که به شما و محصولتان نزد مشتریان ارزش و اعتبار بخشد. این موضوع را هم در نظر داشته باشید که استفاده از رنگ سازمانی، لوگو و نام مجموعه در طراحی کارت ضمانت نامه، به برندینگ شما کمک می‌کند.

همچنین برای طراحی کارت‌ های پی وی سی اصولی وجود دارد که رعایت آن‌ها الزامی‌است و به شرح ذیل هستند:

  • مناسب‌ترین نرم‌افزار طراحی کارت گارانتی، فتوشاپ و کورل هستند.
  • طرح کارت گارانتی باید کاربردی و متناسب با کسب و کار باشد.
  • درج لوگو و اطلاعات محصول روی کارت گارانتی الزامیست.
  • مدت زمان اعتبار کارت و موارد شامل گارانتی حتما درج شود.
  • می‌توان بر اساس نیاز کارت ضمانت را بصورت یک رو و یا دورو طراحی نمود.
  • امکان چاپ اطلاعاتی نظیر مدل دستگاه، کد فعال‌سازی و تاریخ شروع ضمانت نیز روی کارت وجود دارد.
  • سایز استاندارد برای طراحی 8.9 در 5.7 سانتی متر است.
  • اگر چاپ کارت‌ ها دیجیتال است مد رنگی در هنگام طراحی باید به صورت RGB باشد. اگر چاپ بصورت افست است مد
  • رنگی باید CMYK تنظیم شود.
  • رزولوشن را روی 300dpi تنظیم کنید.
  • طرح لایه باز کارت گارانتی باید با فرمت psd ذخیره گردد.

 

نکات ارسال اطلاعات متغیر:

اطلاعات متغیر کارت گارانتی که پس از چاپ بر روی کارت‌ ها درج می‌شود باید در قالب یک فایل اکسل ارائه گردد. این اطلاعات معمولا شامل کد محصول، نوع گارانتی، تاریخ شروع و اتمام گارانتی خواهد بود که لازم است به صورت منظم و شماره‌گذاری شده باشد. لازم به ذکر است که باید برای اطلاعاتی که روی کارت‌ های گارانتی درج می‌شوند فضای کافی در نظر گرفته شود.

در ادامه نمونه متن کارت گارانتی را که باید روی همه کارت‌ ها چاپ شود بیان می‌نماییم.

  • نام و مدل محصول یا خدمات
  • مدت زمان اعتبار ضمانت نامه
  • درج لوگو
  • مواردی که منجر به ابطال ضمانت می‌گردد
  • شرایط تعویض و مدت زمان بازگشت محصول
  • شماره سریال محصول
  • تاریخ شروع و پایان گارانتی
  • موارد و شرایطی که جزو گارانتی محسوب می‌شوند
  • آدرس و شماره تماس فروشگاه

دقت داشته باشید که بسته به نوع طراحی که مدنظر دارید بخشی از این اطلاعات باید روی کارت و بخشی دیگر در پشت آن درج شوند.

 

روش چاپ کارت گارانتی پی وی سی
چاپ کارت گارانتی PVC از طریق تکنیک‌های چاپ افست و چاپ دیجیتال انجام می‌گیرد که طریقه عملکرد و دستگاه مورد استفاده برای هر یک متفاوت است. روش دیجیتال در مواردی که تیراژ پایین بوده و اطلاعات متغیر داریم مورد استفاده قرار می‌گیرد در صورتی که افست زمانی به کار می‌رود که تیراژ کارت‌ها برای چاپ بالا و تمام اطلاعات ثابت باشند. چاپ افست کارت گارانتی از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و برای کسانی که به دنبال چاپ با تعداد بالا هستند، بهترین انتخاب ممکن است. سفارش چاپ افست به صورت ضریبی از 1000 پذیرفته می‌شود و برای کارت‌های PVC با ضخامت 300 تا 760 میکرون مناسب است. بدان علت که کارت‌های ضمانت معمولا در تیراژهای بالا چاپ می‌شوند و شامل اطلاعات متغیر هستند، بهترین روش برای آن‌ها چاپ افست است.

 

دستگاه چاپ کارت گارانتی پی وی سی
کارت‌های گارانتی گلاسه توسط دستگاه‌های مخصوصی به چاپ می‌رسند. با توجه به اینکه متریال اصلی کارت‌ مورد بحث ما از مواد پی وی سی است، به دو صورت قابل چاپ است.

همانطور که بیان شد به روش افست در چاپخانه و یا به روش دیجیتال می‌توان کارت گارانتی PVC چاپ نمود. نکته مهمی که در زمینه این نوع کارت وجود دارد، متغیر بودن اطلاعات موجود بر روی هر کارت است. در اکثر موارد کارت گارانتی حاوی اطلاعاتی است که به صورت منحصر به فرد برای هر محصول به چاپ می‌رسد. در این حالت معمولا چاپ طرح اصلی توسط دستگاه چاپ افست صورت می گیرد و اطلاعات مخصوص هر کارت با استفاده از چاپگرهای دیجیتال روی آن درج می‌شود. برخی تولیدکنندگان محصولات نیز بر اساس تمایل خود اقدام به خرید دستگاه‌های مخصوص چاپ کارت پی وی سی مانند پرینتر هایتی، پرینتر اولیس، پرینتر فارگو و سایر چاپگرهای کارت می‌کنند؛ و خودشان چاپ داده‌های منحصر به‌فرد هر کالا را انجام می‌دهند.

 

منبع: https://cardpardaz.com/printing-pvc-card/printing-pvc-garranty-card/

۰ ۰