آرشیو آبان ماه 1402

معرفي انواع چاپ و پرينتر

چرا کارت هدیه PVC بهترین هدیه است؟

۹ بازديد
کارت هدیه چیست؟
کارت هدیه نوعی کارت است که معمولا از جنس PVC تولید می‌شود و به صورت نقدی و بی نام با مبالغ مشخصی صادر می شود. صاحبان این کارت ها می توانند به دفعات دلخواه و به میزان اعتباری که کارت دارد اقدام به خرید نمایند. خرید کالا یا خدمات با استفاده از کارت‌های هدیه از طریق دستگاه های کارتخوانی که در فروشگاه ها و مراکز تجاری و اداری نصب شده اند ممکن می باشد. همچنین در صورت نیاز به وجه نقد می توان به پایانه های خودپرداز مراجعه نمود و از کارت خود وجه نقد برداشت کرد. کارت هدیه سال‌هاست از نظر افراد به عنوان یک هدیه مناسب در نظر گرفته می‌شود و از آن‌جایی که این کارت مزایای مختلفی دارد، می‌تواند هدیه مطلوبی برای بیشتر افراد باشد. همچنین وقتی به شخصی کارت هدیه می‌دهید در اصل حق انتخاب و فرصت کسب تجربه دلخواه را به او می‌دهید تا وجه داخل کارت را مطابق سلیقه و نیاز خود خرج ‌کند. در ادامه درباره مزایای کارت هدیه بیشتر توضیح خواهیم داد.

 
مزایای استفاده از کارت هدیه
  • تهیه آسان کارت هدیه
تهیه هدیه شایسته و دلپذیر، واقعا دشوار است. خرید هدیه به‌ویژه در مناسبت‌هایی مثل آغاز سال نو یا آغاز سال تحصیلی، ممکن است سخت‌تر هم باشد. ترافیک در خیابان‌ها، ازدحام جمعیت در فروشگاه‌ها و احساس سردرگمی برای انتخاب هدیه مناسب، می‌تواند فرد را کاملا خسته و ناامید کند اما خرید کارت هدیه این مشکلات را ندارد و به همین خاطر کارت هدیه می‌تواند یک گزینه مطلوب باشد. شما می‌توانید خیلی سریع و از طریق فروشگاه‌های آنلاین، کارت هدیه را با موجودی مورد نظر خود خریداری کنید و بدون هدر دادن زمان یا پول خود، یک هدیه جذاب و ارزشمند را تهیه کنید.
 
  • زمان بیشتر برای فرد هدیه‌گیرنده
کارت هدیه، زمان بیشتری به فرد می‌دهد تا تصمیم بگیرد برای چه هدفی از آن استفاده کند و با فکر کردن، شانس بیشتری برای انتخاب به یادماندنی داشته باشد و از این طریق هدیه شما برای زمان طولانی در ذهن فرد باقی بماند. همچنین بعضی اوقات ما از لیست نیازهای افراد یا از سلیقه آن‌ها باخبر نیستیم و زمانی‌که هدیه‌ای را می‌خریم شاید آن هدیه برای فرد گیرنده مناسب نباشد اما کارت هدیه این ابهام را به شکل خوبی رفع می‌کند و به رضایت و خوشحالی شخص هدیه‌دهنده و گیرنده کمک می‌کند. در واقع، کارت هدیه، قدرت انتخاب زیادی را در اختیار هدیه‌گیرندگان قرار می‌دهد و به آن‌ها امکان می‌دهد که متناسب با موجودی کارت، آنچه نیاز دارند یا به آن علاقه‌مندند را تهیه کنند.
 
  • انعطاف‌پذیری در بودجه کارت هدیه
کارت‌های هدیه بودجه‌های متنوعی دارند و افراد می‌توانند بر مبنای قدرت خرید خود کارت مورد نظر را انتخاب کنند. برای مثال ممکن است بودجه کارت هدیه سازمانی با بودجه کارت هدیه برای ازدواج متفاوت باشند.
 
  • تنوع طرح و نقش بر روی کارت هدیه
تنوع طرح و نقش بر روی این کارت‌ها هم بسیار جالب است. معمولا برای هر مناسبت و رویدادی طرح‌ها و مدل‌های گوناگونی وجود دارد و می‌توان بر اساس سلیقه، آن‌ها را انتخاب کرد و این موضوع برای افرادی که به جزئیات یک هدیه اهمیت می‌دهند می‌تواند خیلی جذاب باشد.
 
  • قابل استفاده بودن کارت هدیه در موقعیت‌های مختلف
اغلب کارت‌های هدیه برای خرید از فروشگاه‌ها و رستوران‌ها قابل استفاده هستند. همچنین این نوع کارت‌ها با دستگاه کارت‌خوان هم کار می‌کنند. وقتی افراد پول نقد را به‌عنوان هدیه می‌گیرند ممکن است حمل آن‌ها و برجسته شدن کیف پول مطلوب نباشد و به‌همین خاطر کارت‌ هدیه گزینه مناسبی است.

 
در پایان، کارت هدیه یک هدیه نقدی است و به دلیل مزایای متعددی که دارد، در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از افراد هدیه گرفتن این نوع کارت را دوست دارند زیرا می‌توانند با آن محصولات دلخواهشان را بر اساس علایق و نیازهای خود تهیه کنند. از سوی دیگر، ظاهر و طرح‌های این کارت‌ها زیبا هستند و معمولا طرح‌های هماهنگ با مناسبت‌ها بر روی کارت‌ها نیز چاپ می‌شوند. همچنین نه‌تنها تهیه این نوع کارت‌ها آسان است، بلکه هدیه‌گیرنده نیز می‌تواند از آن‌ها به‌راحتی استفاده کند.

 
چنانچه تمایل دارید با نحوه چاپ کارت هدیه آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم به سایت کارت پرداز مراجعه فرمایید و صفحه چاپ کارت هدیه PVC را مطالعه نمایید.
 
۰ ۰

جوهر پرینتر چیست؟ چند نوع جوهر وجود دارد؟

۱۰ بازديد
جوهر پرینتر چیست؟
جوهر پرینتر که در کارتریج پرینترهای جوهرافشان بکار می رود، مایعی رنگی است که با رنگ یا با رنگدانه درست می شود. در پرینتر های جوهرافشان قطرات بسیار ریز جوهر از نازل پرینتر روی کاغذ خارج می گردد. نازل را می توان بعنوان شیلنگ کوچکی تصور کرد که در هر ثانیه هزاران بار قطع و وصل می گردد. نرم افزار های چاپگر های حرفه ای و پیچیده، کنترل نازل را برعهده دارند و جریان جوهر را طبق الگوهای دقیقی تنظیم  می کنند. دو طبقه بندی کلی در پرینترهای جوهر افشان وجود دارد، یکی مبتنی بر رنگ و دیگری مبتنی بر رنگدانه. -انواع مبتنی بر رنگ شامل محلول رنگ می باشد. – از سوی دیگر جوهر های رنگدانه ای، پودر فوق العاده ریزی می باشند که در مایع معلق شده است.
 

تونر پرینتر چیست؟
تونر پودری است که در کلیه ماشین های چاپ لیزری مانند پرینتر و دستگاه های فتوکپی مورد استفاده قرار می گیرد.درگذشته ترکیبات تونر شامل نمک،کربن و  اکسیدآهن بوده است. اما امروزه برای  بالابردن کیفیت پرینت وکپی، کربن ذوب شده را با پلیمر به کار میبرند. تکنولوژی پرینترهای لیزری امری ساده نمی باشد. چرا که تونر همانند جوهرافشان ها به کاغذ نچسبیده است. تونر ها اغلب از جنس پلی استر بسیار زیر می باشد که در واقع از انواع پلاستیک است. پلی استر می تواند الکتریسته ساکن را در خود نگه دارد و سپس جذب هرچیزی که داری بار مخالف است گردد. در این نوع پرینترها، با استفاده از لیزر یک الگوی الکترواستاتیک از تصاویر مورد نظر روی یک درام فلزی دوار ساخته می شود که دارای شارژ الکتریکی می باشد. کارتریج وظیفه پخش تونر روی درام را دارد، اما همانطور که بیان شد، تونر فقط به نقاط باردار درام می چسبد. همچنین پرینتر، کاغذ را نیز به هنگام عبور از دستگاه باردار می کند و با عبور از روی درام، تونر بطور دقیق روی کاغذ نقش می بندد. در مرحله آخر، با استفاده از فیوزینگ داغ، پلی استر ذوب شده و روی محل خود ثابت می گردد.

 
کاتریج چیست؟ 
کاتریج یا کارتریج محفظه ای است که در آن پودر تونر(جوهر چاپ) نگهداری می شود. 
 
انواع جوهر پرینتر جوهر افشان
  • جوهر Dye Base : جوهرهای Dye Base به علت قیمت پایین و استفاده راحت، پر مصرف ترین جوهرها برای پرینترهای خانگی می باشند، اصلی ترین مشکل این جوهرها مقاوت و پایداری کم آنها نسبت به نور می باشد.
  • جوهر Pigment Base: جوهرهای Pigment Base از ذرات جامدِ رنگیِ کوچک و یک حلال تشکیل شده شده اند، فرآیند تولید این جوهر ها پیچیده است و نیازمند کنترل دقیق میباشد در نتیجه باعث شده تا بسیاری از تولید کنندگان از تولید این جوهر ها صرف نظر کنند.
  •  جوهر Sublimation: یکی از ویژگی های این جوهر ها این است که در مجاورت گرما از حالت جامد به گاز تبدیل میشوند، از این جوهر ها در چاپ تصاویر بر روی اشیا استفاده میشود، برای این کار ابتدا تصویر با استفاده از این جوهر روی کاغذ مخصوصی چاپ می شود، سپس تصویر چاپ شده روی شی مورد نظر مانند لیوان یا بشقاب (شی باید دارای یک پوشش مخصوص باشد) قرار داده می شود، در مرحله نهایی تصویر توسط یک پرس حرارتی منتقل می شود. تصویر توسط گرما و فشار روی جسم و وسیله مورد نظر منتقل میشود در نتیجه استفاده از یک لایه محافظتی روی تصویر باعث میشود که تصویر ماندگاری طولانی داشته باشد.
  • جوهر Fluorescent: این جوهرها توسط مواد فلوئورسنت تولید شده اند. تصاویری که توسط این جوهرها چاپ میشود در ظاهر با جوهر های معمولی تفاوتی ندارند فقط این جوهر ها با قرار گرفتن در برابر تابش اشعه ی ماورابنفش میدرخشند. اشعه مورد نیاز برای روشن کردن این جوهرها از نوع UVA یا Black Light می باشد که برای انسان خطری ندارند. (این اشعه در حشره کش ها و دستگاه های تست اسکناس نیز استفاده می شود.) با استفاده از این جوهر ها میشود تصاویر زیبایی خلق کرد همچنین میتوان از آنها در طراحی دکوراسیون های داخلی استفاده نمود.
  • جوهر نامرئی: این جوهرها شبیه جوهرهای فلوئورسنت می باشند. تفاوت آنها در این است که این جوهر در نور معمولی دیده نمیشود فقط در صورتی که در برابر تابش اشعه ی ماورابنفش قرار بگیرد مشاهده میشود، این جوهر به طور تخصصی در طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار میگیرد.
  • جوهرهای هنری: خیلی از هنرمندان از طیفِ رنگی محدودِ رنگ خاکستری در لابراتور و پرینترها، در چاپ تصاویر سیاه و سفید شاکی هستند. منتها این جوهر ها دارای چندین طیف خاکستری برای خلق تصاویر سیاه و سفید هستند.
  • محلول های بازکننده هد: می توان این محلول را درون کارتریجهای قابل شارژ ریخته و توسط خود پرینتر هدهای دستگاه را تمیز کرد و یا اینکه مستقیماً این محلول را توسط سرنگ در هدها تزریق نمود.
 

جوهر مایع (Liquid Ink)
به طور معمول پرینترهای جوهر افشان از جوهر مایع استفاده می کنند. تصاویر پرینترهایی که از جوهر مایع استفاده میکنند از وضوح و شفافیت بیشتری برخوردار هستند به همین دلیل گزینه مناسب تری برای چاپ عکس، تصاویر و کارهای گرافیکی هستند.
  • Dye-Based : این جوهرها بسیار مقرون به صرفه هستند ولی به مرور زمان در معرض نور و آفتاب کم رنگ تر میشود به این دلیل که این جوهرها شفاف و ترنسپرت هستند و محصول چاپ شده توسط این جوهرها رنگ شفاف و روشن تری نسبت به باقی جوهرها دارند. یکی از مزیت های این جوهرها این است که بلافاصه خشک میشوند و احتمال خراب شدن و دست خوردن تصاویر چاپ شده توسط این جوهرها بسیارکم است. این جوهر دارای ساختار ملکولی بسیار کوچکی هستند که باعث شده به سرعت در کاغذ جذب شوند و پراکندگی رنگ بسیار کمی داشته باشند. با این حال در صورت برخورد با آب  یا یک محیط رطوبتی ملکول ها باعث لکه دار شدن چاپ میشوند.
  • Dye-sublimation: جوهر Sublimation (تصعیدی) از دسته جوهرهای بر پایه دای هستند که با تکنولوژی حرارتی بر روی صفحه چاپ (از هر نوعی: پلاستیک، کاغذ، پوستر و …) انتقال پیدا می کنند. واژه سابلیمیشن اولین بار به دلیل یک باور غلط مطرح شد که جوهر های دای می توانند مستقیماً بدون رفتن به حالت مایع، از حالت جامد به گاز تبدیل شوند که با انجام این فرآیند و تبدیل شدن جزئی دای به مایع (dye-diffusion)، این ادعا به کلی رد شد. تفاوت اصلی این جوهر ها با جوهر دای معمولی *شفاف نبودن* آنها است. سابلیمیشن نور را از خود عبور نمی دهد و این خصوصیت باعث ماندگاری چاپ بر پایه ساب در مقابل نور است. اکثر پرینترهای حرفه ای  و مصرفی دای سابلیمیشن برای تولید عکس، کارت شناسایی، لباس، و… طراحی شده اند. جوهر سابلیمیشن علاوه بر چابگرهای مخصوص خود، در چاپگرهایی با هد  Epson نیز قابل استفاده هستند. زیرا هد چاپگر اپسون پیزوالکتریک (لرزشی) است اما هد چاپگرهایی مانند HP یا Canon ترمال (حرارتی) است. و به علت حساس بودن جوهر سابلیمیشن به حرارت، استفاده از این جوهر در پرینترهایی با هد حرارتی باعث خشک شدن سریع جوهر در هد می شود.
  •  Pigment-Base: این جوهرها در مقایسه با دای از برتری های فراوانی برخوردار است. مخصوصا اینکه ضد آب هستند این جوهر دانه های کوچکی روی کاغذ قرار میدهد و همچنین و در مقابل کمرنگ شدن بسیار مقاوم تر اند و دوام بالایی دارد ولی به مراتب نسبت به جوهر های دای هم قیمت بالاتری دارند. جوهر های دای پس از چند روز کمرنگ میشوند، اما جوهر های pigment بسته به نوع کاغذ مصرفی، تا ۱۰۰ سال هم میتوانند دوام داشته باشند.
 

تعویض یا شارژ کارتریج؟؟؟
اینکه کارتریج پرینتر را شارژ کنیم یا تعویض وابسته به شرایط خاص و انتظارات کاربر از کیفیت دستگاه است. باید بگوییم که همچنان درباره شارژ یا تعویض کارتریج پرینتر جوهرافشان در میان کارشناسان اتفاق نظری قطعی وجود ندارد. عده ای تعویض را بهتر از شارژ می دانند و عده ای نیز شارژ کردن را بی ضرر می دانند. البته به عنوان یک قانون کلی باید بگوییم که نهایتا بعد از هر 3 بار شارژ کارتریج، باید اقدام به تعویض کارتریج کنید.
کارتریج تاثیر مستقیمی در کیفیت چاپ، استهلاک دستگاه و مواردی از این دست دارد، ولی باز هم تصمیم با شما است که کارتریج را شارژ کنید یا تعویض. واقعیت این است که کارتریج در کیفیت عملکرد دستگاه ها تاثیرگذار است؛ به همین دلیل استفاده از مواد مرغوب در کارتریج از جمله جوهر پرینتر، لازم و ضروری است. باید بدانید که تعویض کارتریج پرینترهای جوهر افشان هزینه زیادی به مصرف کننده تحمیل می کند. می توانید به جای تعویض کارتریج، با کمک جوهرهای کارتریج را شارژ کنید. فقط کافی است در انتخاب جوهر پرینتر به اندازه کافی دقت کنید و جوهر سازگار با پرینتر و دستگاه خود را خریداری کنید.
 
۰ ۰

چرا باید کارت تخفیف چاپ کنیم؟

۹ بازديد
کارت تخفیف چیست؟
کارت تخفیف یک کارت اعتباری پلاستیکی یا کاغذی است که به دارنده آن حق تخفیف در قیمت برخی محصولات یا خدمات را می دهد. به عبارتی کارت تخفیف کارتی است که با آن می‌توان در هنگام خرید از تخفیف بهره برد. از اهداف کارت تخفیف می‌توان رونق بخشیدن به کسب و کار، تشویق مشتری به خرید از مجموعه و افزایش میزان فروش و خدمات نام برد. برای خریداران و مشتریان، مهم‌ترین دلیل استفاده از کارت‌های تخفیف، کاهش هزینه‌های خرید است. حال ممکن است این تخفیف‌ها انواع مختلفی داشته باشد تا مشتری از چنین کارت‌هایی رضایت داشته باشد. پس اگر سیاست این کارت‌ها به شکل مناسب و ایده آل طراحی شده باشد و زمینه ارائه تخفیف بیشتر در آن‌ها فراهم باشد، طبیعتاً مشتری نیز احساس رضایت کرده و می‌توان آن را به عنوان بهترین کارت تخفیف معرفی نمود.

 
کاربرد کارت تخفیف
به دلیل وجود رقابت سنگین بین فروشندگان یک کالای مشابه از نظر کیفیت و قیمت، چاپ کارت تخفیف می تواند توجه مشتریان جدید را به کالا یا خدمات شما جلب کند و باعث رونق کسب و کار شما و یا شناساندن برند شما  به آن‌ها باشد. معمولا این نوع کارت در مراکز بهداشتی، پوست و مو، آموزشگاه ها، آژانس گردشگری، درمانی، تفریحی مثل استخر، رستوران ها، مراکز تجاری و فروشگاه های پوشاک و مواد غذایی  و ..مورد استفاده قرار می گیرد.

 
انواع کارت تخفیف
 
  • کارت تخفیف معمولی:
 
به صورت کارت‌های کاغذی هستند که بر روی آن‌ها مبلغ تخفیف قرار دارد و فرد می‌تواند با توجه به این مبلغ، خریدهای خود را مدیریت کند.
 
  • کارت تخفیف هوشمند:
 
کارت‌های هوشمند بیشتر در باشگاه مشتریان و برای مشتری‌های وفادار استفاده می‌شود. در این کارت‌ها مشخصات مشتری و میزان خرید آن در شرایط مختلف قرار دارد و با توجه به اطلاعات آن، مبلغ تخفیف تغییر می‌کند.
 
  • کارت تخفیف خدماتی:
 
کارت تخفیف استخر، کارت تخفیف پزشکی، کارت تخفیف سینما و کارت تخفیف رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها نمونه‌هایی از کارت‌های تخفیف خدماتی هستند که با استفاده از این کارت‌ها، می‌توان از خدمات شرکت‌ها بهره گرفت.
 
  • کارت تخفیف مالی:
 
کارت‌های تخفیف مالی بیشتر مربوط به بانک‌ها و مؤسسات مالی هستند که در ازای ارائه آن‌ها، بخشی از سود وام‌ها یا سایر تسهیلات بانکی کاهش می‌یابد. کارت تخفیف امیدان و کارت تخفیف ایرانیان تنها دو نمونه از این کارت‌ها هستند که در ایران عرضه می‌شوند.
 
 
روش استفاده از کارت تخفیف
  • مبلغ مشخص را تعیین و به مشتریان وفادار خود کارت تخفیف را ارائه دهید
  • کارت تخفیف را می توانید به افراد شناخته شده و مطرح همچون هنرمندان، ورزشکاران ارائه دهید.
  • میتوانید کارت تخفیف خود را در اختیار رستوران‌ها، استخر مراکز تجاری قرار دهید و آنها به عنوان هدیه به مشتریان خود دهند و از این طریق مشتریان بیشتری به سمت شما روانه می‌شود.
  • کارت تخفیف را می توان با مبالغ گوناگون و در جنس های مختلف چاپ نمود. از آنجایی که این کارت ها در حوزه ها و مکان های متنوعی نظیر فروشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و … مورد استفاد قرار می گیرند.
 
 
طراحی کارت تخفیف
در صورتی که قصد چاپ کارت تخفیف پی وی سی را دارید باید در هنگام طراحی کارت چند نکته را رعایت کنید:
  • اندازه بک گراند این کارت باید در ابعاد 8.5*5.5 سانتی متر باشد.
  • طرح بصورت لایه باز psd و یا tiff  ذخیره نمایید و ارسال کنید.
  • رزولوشن باید در 300dbi انتخاب گردد.
  • رنگ های سازمانی و عکس های با کیفیت استفاده نمایید.
  • مد رنگی آن را بر روی CMYK  قرار دهید.
۰ ۰