آرشیو شهریور ماه 1402

معرفي انواع چاپ و پرينتر

چرا کارت تخفیف چاپ کنیم؟

۱۶ بازديد
چاپ کارت تخفیف یکی از روش هایی است که اخیرا جهت حفظ مشتری و افزایش میزان فروش در اغلب مشاغل مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع صاحبان کسب و کارها با تهیه کارت تخفیف و اعطای آن به مشتریان خود علاوه بر وفادار سازی مشتریان، میزان فروش خود را نیز افزایش می دهند.

 
کارت تخفیف چیست؟
کارت تخفیف به کارتی می گویند که صاحبان مشاغل در ازای خرید بیشتر آن را به مشتریان ثابت خود اعطا می کنند تا با استفاده از آن از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است بهره مند گردند. کارت های تخفیف در انواع گوناگونی وجود دارند و در موارد مختلفی به مشتریان ارائه می گردد.

 
دلایل استفاده از کارت تخفیف
صاحبان مشاغل می توانند به دلایل گوناگونی از کارتهای تخفیف استفاده کنند. هر یک از آنها متناسب با حجم فروش خود، برای استفاده از این کارت ها دلایل مختلفی دارند. اما به صورت کلی چاپ کارت تخفیف می تواند به منظور افزایش فروش، حفظ مشتریان ثابت و جذب مشتریان بالقوه انجام گیرد. در ادامه هر یک از این دلایل را بصورت مجزا مورد بررسی قرار می دهیم.
 
  • افزایش فروش: یکی از مهمترین دلایل چاپ کارت تخفیف، افزایش میزان فروش است. صاحبان مشاغل می توانند به دلایل مختلفی به مشتریان خود کارت های تخفیف را ارائه نمایند تا با استفاده از آن ها از تخفیفاتی که در نظر گرفته شده است استفاده نمایند. لازم به ذکر است استفاده از این کارت ها فقط از فروشگاهی که کارت را ارائه نموده است مجاز می باشد. با این تفاسیر بازگشت مجدد مشتری به مجموعه می تواند میزان فروش را افزایش دهد.
  • حفظ مشتریان فعلی: متخصصان بازاریابی بر این باورند که هزینه ی جذب یک مشتری جدید از حفظ مشتریان فعلی بیشتر است. بنابراین بهتر است از روش هایی استفاده کنیم که مشتریان خود را حفظ کنیم و آنان را به راحتی از دست ندهیم. چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان فعلی نیز هزینه ای کمتر از جذب مشتریان جدید دارد، بنابراین استفاده از آنها برای حفظ مشتریان و جلوگیری از رفتن آنها به سمت رقبا توصیه می شود.
  • جذب مشتریان بالقوه: صاحبان مشاغل می توانند با چاپ کارت تخفیف و ارائه ی آن به مشتریان خود به گونه ای بازاریابی کنند و به جذب مشتریان بالقوه بپردازند. در واقع اگر فردی کالایی که از شما خریداری نموده و کارت تخفیفی که دریافت کرده است به دوستان و آشنایان خود معرفی نماید، به گونه ای برای شما بازاریابی نموده است. اگر این چرخه ادامه پیدا کند علاوه بر اینکه تعداد مشتریان شما بیشتر می شود می تواند منجر به افزایش فروش شما نیز گردد.


انواع کارت تخفیف
  • کارت تخفیف فروشگاهی: این کارت‌ها به مناسبت‌های مختلف توسط فروشگاه‌ها داده می‌شوند و ممکن است میزان تخفیف آنها برای کالاهای مختلف متفاوت باشد. البته با توجه به اینکه فروشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است، در اینجا ما سه مدل از آنها معرفی می‌کنیم:
  • کارت تخفیف بوتیک: کارت‌های تخفیف بوتیک زنانه و کارتهای تخفیف بوتیک مردانه در این دسته قرار می‌گیرند و مشتریان در ازای ارائه آنها، بابت خرید هر قلم جنس تخفیف می‌گیرند.
  • کارت تخفیف فروشگاه‌های زنجیره‌ای: این گروه از کارت‌های تخفیف محبوبیت بالایی دارند و می‌توان از کارت یک فروشگاه در فروشگاه شهر دیگر استفاده کرد. معمولاً میزان تخفیف این کارت‌ها برای مواد شوینده و مواد بهداشتی بیشتر است.
  • کارت تخفیف خدماتی: این دسته از کارت‌های تخفیف توسط شرکتهای خدماتی داده می‌شوند و گیرنده کارت در ازای دادن آن، بابت انجام هر خدمت، تخفیف مشخصی دریافت می‌کند.
  • کارت تخفیف پزشکی و دندانپزشکی: این کارت‌ها توسط مطب‌های پزشکی و دندانپزشکی در شروع کار داده می‌شوند تا به کمک آن مشتریان بیشتری جذب کنند. معمولاً خدمات دندانپزشکی و جراحی‌های زیبایی از این مورد بیشتر استفاده می‌کنند، زیرا هم هزینه خدمات آنها بالاتر است و هم شرایط آنها اضطراری نیست. بنابراین مشتری می‌تواند در زمان دلخواه از این کارت تخفیف استفاده کند.
  • کارت تخفیف دانشجویی و دانش آموزی: کارت‌های تخفیف دانشجویی و دانش‌آموزی، یک حربه از طرف فروشندگان و شرکتهای مختلف برای جذب این طیف از افراد جامعه است. مثلاً می‌بینیم که اپراتورهای همراه برای دانشجویان از سیم کارت های رایگان یا با تخفیف استفاده می‌کنند. همین شیوه به کمک کارت‌های تخفیف نیز قابل اجرا است و در ازای خرید نوشت افزار یا لباس، می‌توانند از تخفیف کارت استفاده کنند.
  • کارت تخفیف استخر: این کارت‌ها به مشتریان دائمی استخرها و برای کسانی که برای بلندمدت رزرو کنند داده می‌شود و در ازای آن بخشی از هزینه هر سانس کاهش می‌یابد.
  • کارت تخفیف باشگاه ورزشی: کارت‌های صادر شده توسط باشگاه‌های ورزشی هم مانند کارت استخر است و با توجه به میزان فعالیت ورزشکار به آنها تخفیف داده می‌شود.
  • کارت تخفیف رستوران: این کارت‌های تخفیف با توجه به تعداد غذاهای سفارش داده شده و همچنین وفادار بودن مشتری به آنها داده می‌شود و بخشی از هزینه کلی غذا را کاهش می‌دهد.
  • کارت تخفیف مناسبتی: کارت‌های مناسبتی دسته دیگری از این کارت‌ها هستند که به دلیل یک مناسبت خاص به مشتریان یک کسب و کار داده می‌شود. در حقیقت این مناسبت‌ها بهانه‌ای برای اهدای کارت تخفیف هستند که در جلب توجه مشتریان و افزایش فروش فروشگاه و شرکت نقش دارند. رایج‌ترین نمونه کارت های تخفیف مناسبتی شامل ۵ مورد زیر می‌شوند:
  1. کارت تخفیف شب یلدا
  2. کارت تخفیف ولنتاین
  3. کارت تخفیف عید نوروز
  4. کارت تخفیف به مناسبت روز مادر
  5. کارت تخفیف روز معلم


روش استفاده از کارت تخفیف
 مبلغ مشخص را تعیین و به مشتریان وفادار خود کارت تخفیف را ارائه دهید.
 کارت تخفیف را می توانید به افراد شناخته شده و مطرح همچون هنرمندان، ورزشکاران ارائه دهید.
 میتوانید کارت تخفیف خود را در اختیار رستوران‌ها، استخر مراکز تجاری قرار دهید و آنها به عنوان هدیه به مشتریان خود دهند و از این طریق مشتریان بیشتری به سمت شما روانه می‌شود.
کارت تخفیف را می توان با مبالغ گوناگون و در جنس های مختلف چاپ نمود. از آنجایی که این کارت ها در حوزه ها و مکان های متنوعی نظیر فروشگاه ها، مراکز تجاری، مراکز تفریحی و … مورد استفاد قرار می گیرند.
 


استفاده از کارت PVC جهت چاپ کارت تخفیف
کارت های تخفیف حتما می بایست در استحکام بالایی برخوردار باشند و طرح و رنگ آن ها تحت هیچ شرایطی تغییری نداشته باشد. ممکن است مشتریان کارت را مدتی نزد خود نگهداری نمایند. در نتیجه می بایست طول عمر این کارت ها به نحوی باشد که بعد از مدتی از کیفیت آن ها کاسته نشود. کارت PVC با توجه به جنس خوب و استحکامی که دارد دور ریخته نمی شود. در نتیجه هنگام مشاهده توسط مشتریان به راحتی یادآور کیفیت بالا خواهد شد و برند و محصولات را به یاد می آورند. برای آشنایی بیشتر با این نوع کارت، می‌توانید مقاله مربوط به چاپ کارت PVC را مطالعه نمایید.


 
۰ ۰

راهنمای نحوه چاپ کارت شناسایی پی وی سی

۱۷ بازديد
کارت شناسایی راهکاری تضمینی جهت کنترل دسترسی و احراز هویت افراد است. در عصر کنونی استفاده از کارت شناسایی به یکی از الزامات برقراری ارتباط و ارائه‌ انواع خدمات تبدیل شده است. به ‌گونه‌ای که اغلب مراکز، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و حتی نمایشگاه‌ها نیز جهت شناسایی و کنترل پرسنل و کارمندان خود از این کارت استفاده می‌کنند.
کارت شناسایی در انواع گوناگونی وجود دارد؛ از کارت پرسنلی که برای شناسایی پرسنل مجموعه ها و سازمان ها کاربرد دارد تا کارت ملی که برای شناسایی شهروندان کشورها استفاده می‌شود؛ همگی نمونه ای از کارت شناسایی هستند. امروزه چاپ کارت شناسایی باکیفیت به یکی ازدغدغه‌های اصلی هر مجموعه‌ معتبری تبدیل شده است؛ زیرا مهم ترین چیزی است که مجموعه شما را در یک نگاه معرفی می‌کند؛ بنابراین نه تنها برای شناسایی کارکنان بلکه برای بهبود وجهه سازمان نیز اهمیت فراوانی دارد. پس این حق شماست که بدانید چاپ کارت شناسایی چگونه انجام می‌شود؟
کارت شناسایی باید با کیفیت، مقاوم و با دوام باشد تا مدت ها بتوان از آن استفاده کرد بدون اینکه صدمه ای ببیند. در گذشته کارت‌های شناسایی روی کاغذ یا مقوا چاپ می‌شدند که مقاومت و استحکام زیادی نداشتند و در کوتاه‌ مدت آسیب می‌دیدند و حتی پس از مدتی غیرقابل استفاده می‌شدند؛ اما امروزه کارت‌های PVC  جایگزین کارت‌های کاغذی و مقوایی شده‌اند که نسبت به آن‌ها بسیار برتری دارند و مورد استقبال همگان قرارگرفته‌اند. کارت پی وی سی به دلیل اینکه از جنس پلاستیک است و از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده، در برابر خم شدن و سایش مقاومت بالایی دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این کارت ها با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارند طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به مابقی کارت‌های موجود در بازار دارند. لذا استفاده از کارت‌های PVC که کیفیت و ماندگاری چاپ بالایی دارند برای چاپ کارت شناسایی توصیه می‌شود.

 
چاپ کارت شناسایی ساده یا هوشمند؟
کارت شناسایی PVC به چند دسته تقسیم‌بندی می‌ شود:
 
  • چاپ کارت شناسایی PVC ساده : این نوع کارت غیرهوشمند است و صرفا به منظور شناسایی و روئیت کارت به کار می رود.
  • چاپ کارت شناسایی PVC هوشمند: این نوع کارت قابلیت ذخیره سازی اطلاعات قابل خواندن را دارد. نظیر چاپ روی کارت مایفر 1K، کارت مایفر 4K ، کارت دسفایر، کارت مگنت، کارت R/O 125k و…
 
کارت شناسایی پی وی سی می‌تواند ساده یا دارای تکنولوژی باشد. کارت PVC ساده برای کاربردهای روزمره عادی کفایت می‌کند اما گاهی در مراکز و سازمان‌های بزرگ، یک کارت پی وی سی پرسنلی از یک کارت شناسایی ساده بیشتر است. در چنین مراکزی از کارت شناسایی جهت حضور و غیاب، کنترل دسترسی یا مدیریت پرسنل استفاده می‌شود. کارت هوشمند با وجود حافظه ای که دارد این امکان را می‌دهد تا اطلاعات افراد ذخیره شود و در مواقعی نظیر زمان پرداخت حقوق، محاسبه هزینه ساعات کار اضافی بر حسب ساعات ورود و خروج مورد استفاده قرار گیرد. از کارت شناسایی هوشمند برای امور دیگری همچون ورود به کتابخانه مجموعه، تهیه غذای با استفاده از شارژ کارت شناسایی و… استفاده کرد.

 
نحوه چاپ کارت شناسایی PVC
چاپ کارت شناسایی پی وی سی بسیار ساده است و هر کسی با هر دستگاه پرینتر کارت که در واقع چاپگر کارت PVC هستند، می‌تواند اقدام به چاپ کارت شناسایی کند. جهت چاپ کارت شناسایی می‌بایست از دستگاه‌های مختص چاپ کارت پی وی سی که از لوازم مصرفی خاصی نظیر ریبون پرینتر برای این منظور استفاده می‌کنند بهره برد. کارت پرینترها در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند و هر یک قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و روش‌های چاپ متفاوتی دارند. به صورت کلی باید بدانید که برای چاپ کارت شناسایی روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با کاربرد مد نظر خود از این روش ها استفاده کنید. یکی از روش‌ها چاپ افست و دیگری چاپ دیجیتال است که در ادامه هر یک را بیان خواهیم نمود.
 
  • چاپ افست کارت شناسایی PVC
 
چاپ افست زمانی انتخاب می‌شود که طرح کارت ثابت و تیراژ کارت‌ها بالا باشد. این نوع چاپ کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و هزینه چاپ کارت شناسایی با استفاده از آن بسیار پایین است. بنابراین می‌توان چاپ افست را از نظر اقتصادی روشی مقرون‌به‌صرفه معرفی نمود.
 
  • چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC
 
چاپ دیجیتال زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارت‌ها دارای اطلاعات بوده و تیراژ آن‌ها پایین باشد. در واقع این روش زمانی برای شما کاربرد دارد که قصد دارید شما قصد دارید تعداد کمی کارت شناسایی را به صورت همزمان چاپ کنید. هزینه این روش نسبت به چاپ افست بیشتر است ولی نسبت به آن با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد. این نوع چاپ خود به دو روش صورت می‌گیرد که هر یک از آن‌ها نیز کاربردهای خاص خود را دارا هستند.


نکاتی در مورد طراحی کارت شناسایی PVC
توجه داشته باشید که طراحی کارت‌های شناسایی از لحاظ گرافیکی تاثیر بسیار زیادی بر روی چاپ کارت شناسایی می‌گذارد. در صورتی که خودتان نمی‌توانید به خوبی این کارت‌ها را طراحی کنید توصیه ما به شما این است که برای این کار از یک تیم حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید کارت‌های شناسایی خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید و تمامی موارد مورد نیاز را در آن پیاده سازی کنید. در این بخش نکات طراحی کارت شناسایی برای چاپ روی کارت PVC بیان شده است.
 
  • طراحی کارت باید در نرم‌ افزارهای حرفه‌ای نظیر کورل و فتوشاپ انجام گیرد.
  • فونت‌ها و سایزهایی که برای درج اطلاعات روی کارت انتخاب می‌شود، واضح و خوانا باشد.
  • از عکس پرسنلی واضح و باکیفیت برای کارت استفاده شود که قابل شناسایی باشد.
  • اندازه استاندارد طرح کارت پی‌وی‌سی 57*89 میلی‌متر است.
  • باید مد رنگی RGB باشد و رزولوشن روی dpi۳۰۰ تنظیم شود.
  • هنگام طراحی از هر طرف کارت ۴میلی‌متر فاصله در نظر گرفته شود زیرا در برش و پانچ حذف می‌شود؛ بنابراین بهتر است در این فاصله لوگو و یا نوشته‌ای قرار نگیرد.
  • باید از طرح نهایی یک خروجی به صورت لایه باز و یا با فرمت png تهیه شود.
 
نکته دیگری که درباره چاپ این کارت ها وجود دارد این است که مجموعه‌های بسیار زیادی هستند که در حال حاضر در زمینه چاپ کارت شناسایی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند. شرکت کارت پرداز یکی از مراکز متخصص در حوزه چاپ کارت PVC به‌ واسطه تجربه‌ای که طی سال‌ها کار به آن رسیده؛ کارت‌های شناسایی پی‌وی‌سی چاپ می‌کند که نوشته‌هایش کمرنگ و پاک نمی‌شوند؛ و در اثر ضربه و تماس با سایر وسایل هیچ آسیبی به کارت نمی‌رسد. حتی اگر با ناخن یا شیء تیز دیگری روی نوشته‌های کارت‌های چاپی این مجموعه را بخراشید چاپ آن از بین نمی‌رود.
۰ ۰

خرید و فروش پرینتر کارت دست دوم

۱۴ بازديد
استفاده از پرینترها بخش اجتناب‌ناپذیری از تجارت شده است، از دفاتر خدماتی پستی گرفته تا دفاتر پیشخوان دولت، ادارات دولتی و خصوصی، بانک‌ها، دانشگاه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ و کوچک، همگی در حال استفاده از انواع پرینتر (پرینتر لیزری، پرینتر سوزنی، پرینتر کارت، لیبل پرینتر و …) هستند. اکثر پرینترها با قیمت گران در بازار به فروش می‌رسند و ممکن است، انتخاب یک چاپگر نو، برای بسیاری از خریداران میسر نباشد. از آنجا که هزینه چاپ، برای بسیاری از افراد زیاد می‌شود، چاپگر دست دوم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 
خرید پرینتر دست دوم
خرید پرینتر دست دوم، برای افرادی که بودجه کافی جهت خرید چاپگر نو ندارند، یک امر ضروری است. زیرا می‌توانند نمونه‌های کارکرده را با قیمت مناسب خریداری کنند و کارهای خود را با خیال آسوده انجام دهند. با توجه به قیمت بالای پرینترهای اورجینال، فروشگاه کارت پرداز انواع پرینتر استوک و دست دوم را با کیفیت بالا به شما پیشنهاد می‌دهد. سعی ما این است که بهترین پرینترهای موجود از برندهای مطرح دنیا مانند هایتی، فارگو، اولیس، زبرا، اپسون، الیوتی و … را با بالاترین سطح سلامت و پایین‌ترین قیمت به مشتریان خود ارائه دهیم.
 
                                                    خرید پرینتر دست دوم                                                     
 

نکات مهم پیش از خرید پرینتر کارکرده
تنوع بالای پرینتر در هر برند تولید کننده باعث سردرگمی در انتخاب می‌شود. همچنین روز به روز شاهد طراحی و ساخت نمونه‌هایی هستیم که از مدل‌های قبلی خود پیشرفته‌تر بوده و قابلیت‌های بیشتری دارند. از این رو اگر بسته به شرایط کاری و نیازتان قصد خرید پرینتر استوک را دارید، باید یک سری ویژگی‌های کلیدی را مد نظر قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • کاربرد پرینتر
  • سهولت تامین قطعات و مواد مصرفی
  • سرعت چاپ مطلوب
  • کیفیت چاپ مناسب
  • سلامت دستگاه از نظر ظاهری و فیزیکی
  • طول عمر چاپگر
  • گارانتی ارائه شده
  • تست عملکرد دستگاه پیش از خرید
  • مقایسه قیمت پرینتر
  • سازگاری با نرم افزارها و سخت افزارها


فروش پرینتر استوک و دست دوم
اگر شما چاپگر کارت و یا پرینتری دارید که تمایل دارید در سریع‌ترین زمان ممکن به فروش رود، ما پرینتر و چاپگر شما را با قیمت مناسب خریداریم. برای فروش دستگاه‌های خود کافیست با ما تماس بگیرید. این مرکز به عنوان خریدار پرینتر دست دوم، محصول شما را به منصفانه‌ترین قیمت و با تسویه آنی خریداری می‌کند.
 

 

۰ ۰

نکات مهم در رابطه با چاپ کارت پرسنلی PVC

۱۵ بازديد
چاپ کارت پرسنلی، برای استفاده در یک مجموعه یا سازمان جهت شناسایی کارمندان انجام می‌شود. این کارت علاوه بر اینکه به عنوان کارت شناسایی مورد استفاده قرار می گیرد، می‌تواند به عنوان کارت کنترل تردد نیز به کار گرفته شود. طراحی کارت شناسایی سازمانی با توجه به نوع حرفه آن‌ها انجام می‌شود. بنابراین می‌توان ادعا کرد که کارت شناسایی سازمانی به مراتب مهم‌تر و کاربردی‌تر از سایر مدل کارت‌هاست. چاپ کارت پرسنلی با توجه به کاربردهای مختلف آن برای سازمان از مسائلی است که باید برای آن اهمیتی زیادی قائل شد، از آنجایی که کارت های پرسنلی در طول روز به دفعات مکرر استفاده می شوند، بنابراین باید مقاوم باشند و چاپ باکیفیتی داشته باشند تا هزینه چاپ مجدد را به سازمان تحمیل نکنند. در نتیجه می توان گفت که فرآیند طراحی و چاپ کارت پرسنلی تأثیر بسیار مهمی در نتیجه کار آن دارد. پس بهتر است در چاپ آن ها نکاتی را مورد توجه قرار دهید تا کارت های شما اثرگذاری بیشتری داشته باشند. در این مقاله مهمترین نکاتی که در زمان چاپ کارت پرسنلی باید رعایت کنیم را بیان می نماییم، پس پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

 
چاپ کارت پرسنلی PVC ساده یا هوشمند؟
اولین قدم در فرایند چاپ کارت پرسنلی PVC مشخص کردن نوع و تعداد کارت است چون در انتخاب روش چاپ و پرینتر مناسب موثر است. کارت پرسنلی ممکن است هوشمند انتخاب شود یا ساده باشد. کارت پرسنلی ساده برای کاربردهای روزمره عادی کفایت می‌کند و صرفا جهت شناسایی کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما گاهی در سازمان ها و مجموعه های بزرگ،یک کارت پی وی سی پرسنلی بیشتر از یک کارت شناسایی ساده است. اگر کارت پرسنلی از نوع ساده باشد می توان از انواع کارت پی وی سی ساده برای چاپ استفاده کرد اما اگر نوع هوشمند انتخاب گردد باید روی کارت های خام هوشمند نظیر کارت مایفر و کارت مگنت چاپ شود و می توان جهت کنترل ورود و خروج کارکنان نیز از آن استفاده کرد.

 
طراحی کارت پرسنلی
مهمترین قدم برای چاپ کارت پرسنلی؛ انتخاب طرح کارت و نوع چاپ است. طراحی کارت پرسنلی از اهمیت بالایی برخوردار است. برای طراحی کارت پرسنلی کارآمد و چشم‌گیر، شما باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. نحوه چیدن لوگو و یا متن در کارت بسیار حائز اهمیت است. باید مشخص گردد که چه نوع کارتی مد نظرتان است و تعداد کارت و همچنین چاپ کارت به صورت تک رو و یا به صورت دو رو است. بهترین نرم افزاری که می‌توان برای طراحی کارت پرسنلی به کار برد، فتوشاپ است. در این مرحله باید بدانید که طراحی در چه ابعادی انجام می گیرد؛ ابعاد استاندارد برای طراحی کارت پر وی سی سایز ۸9 در ۵7 میلی‌متر است. مد رنگی طرح کارت پرسنلی RGB تنظیم شود و رزولوشن باید روی 300dpi قرار داده شود. اطلاعات و المان ها از اطراف کارت 4 میلی متر فاصله داشته باشند تا در هنگام برش از بین نروند.
 

چاپ اطلاعات مهم در کارت پرسنلی 
کارت پرسنل سازمان‌ها و شرکت‌ها بسته به رنگ سازمانی آن‌ها متفاوت است ولی معمولا شامل اطلاعات یکسانی است که به شرح ذیر هستند که بر اساس نیاز هر مجموعه باید روی کارت درج شوند.
  • نام و نام خانوادگی
  • عکس پرسنلی
  • شماره عضویت
  • سمت فرد در سازمان
  • لوگوی سازمان یا شرکت
  • آدرس سایت و ایمیل شرکت
  • بارکد
  • تاریخ صدور
  • تاریخ اعتبار و …
 

انتخاب تکنیک چاپ کارت پرسنلی PVC
یکی از مراحل مهم در چاپ کارت پرسنلی پی ‌وی ‌سی انتخاب تکنولوژی چاپ است. یکی از بهترین متدهای روز دنیا چاپ دیجیتال است. معمولا چاپ کارت پرسنلی فوری و در تیراژ پایین به این روش و توسط دستگاه‌های دیجیتال رومیزی انجام می‌شود. هزینه چاپ دیجیتال بالا است. نوع دیگری از چاپ نیز وجود دارد به نام چاپ افست که این نوع چاپ برای تیراژ پایین، در چاپخانه و با دستگاه های صنعتی انجام می‌شود که کیفیت چاپ بسیار بالا و ماندگاری چاپ بالایی دارد و از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه تر است.

 
انتخاب نوع پرینتر جهت چاپ کارت پرسنلی پی وی سی
یکی از مهمترین مسائل در مورد چاپ کارت پرسنلی، انتخاب چاپگر کارت است. با توجه به نوع کارت انتخابی برای چاپ کارت پرسنلی و تیراژ چاپ می توان از پرینترها و روش‌های متفاوتی برای چاپ استفاده کرد. دستگاهی که برای چاپ کارت پی وی سی استفاده می شود پرینتر کارت است. پرینتر کارت های رومیزی، قابل استفاده در سازمان ها و شرکت ها است. این پرینترها با استفاده از مواد مصرفی که ریبون نام دارد می توانند کارت ها را تک رنگ و یا در هر رنگی چاپ نمایند. پرینتر هایتی، پرینتر مجیکارد و پرینتر اولیس از جمله پرینتر کارت های معروف و موجود در بازار هستند که می توان متناسب با نیاز هر یک از آن ها را برگزید. برای چاپ کارت پرسنلی PVC معمولا، از پرینترهای با تکنولوژی غیرمستقیم استفاده می‌شود. این چاپگرها از کیفیت بسیار بالای چاپ و همچنین ماندگاری چاپ بالایی برخوردار هستند. چاپ کارت در چاپگرهای غیرمستقیم به صورت لبه به لبه با ماندگاری در حدود ۴ الی ۵ سال انجام می ‌شود.
 

انواع پرینتر چاپ کارت شناسایی
پرینتر های چاپ کارت پی وی سی امکان چاپ بر روی انواع کارت PVC و یا کارت هوشمند را فراهم می نمایند. این نوع پرینترها برای چاپ انواع کارت های شناسایی استفاده می شوند. بسته به نوع پرینتر علاوه بر چاپ کارت شناسایی امکان کد کردن کارت هوشمند و یا مغناطیسی را هم دارند. از این چاپگرهای چاپ کارت پی وی سی در ادارات ،آموزشگاه ها،باشگاه ها،دانشگاه ها و اصولا هر مرکزی که نیاز به کارت شناسایی اعضا وجود دارد استفاده می شود. که پرفروش ترین آن ها عبارتند از:
  • پرینتر هایتی
  • پرینتر فارگو
  • پرینتر اولیس
  • پرینتر زبرا
  • پرینتر مجیکارد
  • پرینتر هودو
  • پرینتر هیدی
  • پرینتر اسمارت

 

۰ ۰