چاپ کارت شناسایی پی وی سی چگونه انجام می‌شود؟

۱۳ بازديد
کارت شناسایی چیست؟
کارت شناسایی راهکاری تضمینی جهت کنترل دسترسی و احراز هویت افراد است. در عصر کنونی استفاده از کارت شناسایی به یکی از الزامات برقراری ارتباط و ارائه‌ انواع خدمات تبدیل شده است. به ‌گونه‌ای که اغلب مراکز، سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و حتی نمایشگاه‌ها نیز جهت شناسایی و کنترل پرسنل و کارمندان خود از این کارت استفاده می‌کنند. امروزه چاپ کارت شناسایی باکیفیت به یکی از دغدغه‌های اصلی هر مجموعه‌ معتبری تبدیل شده است؛ زیرا مهم ترین چیزی است که مجموعه شما را در یک نگاه معرفی می‌کند؛ بنابراین نه تنها برای شناسایی کارکنان بلکه برای بهبود وجهه سازمان نیز اهمیت فراوانی دارد. پس این حق شماست که بدانید چاپ کارت شناسایی چگونه انجام می‌شود؟


جنس مناسب برای چاپ کارت شناسایی
کارت شناسایی در انواع گوناگونی وجود دارد؛ از کارت پرسنلی که برای شناسایی پرسنل مجموعه ها و سازمان ها کاربرد دارد تا کارت ملی که برای شناسایی شهروندان کشورها استفاده می‌شود؛ همگی نمونه ای از کارت شناسایی هستند. کارت شناسایی باید با کیفیت، مقاوم و با دوام باشد تا مدت ها بتوان از آن استفاده کرد بدون اینکه صدمه ای ببیند. در گذشته کارت‌های شناسایی روی کاغذ یا مقوا چاپ می‌شدند که مقاومت و استحکام زیادی نداشتند و در کوتاه‌ مدت آسیب می‌دیدند و حتی پس از مدتی غیرقابل استفاده می‌شدند؛ اما امروزه کارت‌های PVC  جایگزین کارت‌های کاغذی و مقوایی شده‌اند که نسبت به آن‌ها بسیار برتری دارند و مورد استقبال همگان قرارگرفته‌اند. کارت پی وی سی به دلیل اینکه از جنس پلاستیک است و از ماده‌ای به نام پلی وینیل کلراید ساخته شده، در برابر خم شدن و سایش مقاومت بالایی دارد و از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. این کارت ها با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارند طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به مابقی کارت‌های موجود در بازار دارند. لذا استفاده از کارت‌های PVC که کیفیت و ماندگاری چاپ بالایی دارند برای چاپ کارت شناسایی توصیه می‌شود.


انواع کارت PVC برای چاپ کارت شناسایی
کارت‌های پی وی سی در انواع مختلف و رنگ‌های متنوعی وجود دارند و معمولا با ضخامت‌های ۳۰۰ میکرون، ۵۰۰ میکرون و ۷۶۰ میکرون تولید ‌می‌شوند که مناسبترین ضخامت برای چاپ کارت شناسایی ۷۶۰ میکرون است. کارت شناسایی PVC را ‌می‌توان براساس نیاز سازمان‌ها روی انواع کارت پی وی سی چاپ زد. این کارت‌ها به چند دسته تقسیم‌بندی می‌گردند که عبارتند از:
  • چاپ کارت شناسایی ساده
برای چاپ این نوع کارت از کارت خام PVC استفاده می‌شود. کارت ساده از یک بدنه پلاستیکی تشکیل شده و غیرهوشمند است. که صرفا جهت شناسایی افراد و مشاهده کارت چاپ می‌شود. این کارت‌ها از لحاظ رنگ، ضخامت و اندازه متفاوت هستند و معمولاً با ضخامت ۷۶۰ میکرون در بازار یافت ‌می‌شوند.
  • چاپ کارت شناسایی هوشمند
کارت‌های هوشمند به دو دسته کارت‌های دارای تراشه و نوار مغناطیسی تقسیم بندی می‌شوند و قابلیت ذخیره سازی اطلاعات مهم را دارند. از انواع کارت هوشمند پی‌وی‌سی ‌می‌توان کارت مغناطیسی ، کارت مایفر ۱k ، کارت مایفر ۴k ، کارت دسفایر ، کارت RO و … را نام برد. این کارت‌ها را که بنا بر نوع عامل هوشمندی که در آن‌ها به کار برده شده ‌می‌توان به صورت تماسی و غیر تماسی استفاده نمود.


انواع کارت شناسایی هوشمند PVC
کارت‌های شناسایی پی وی سی را می‌توان با توجه به خصوصیات فیزیکی که دارند در دو دسته قرار داد که عبارتند از :
1- کارت‌ شناسایی تماسی
کارت‌های تماسی از دسته کارت‌های هوشمند و مانند کارت‌های مغناطیسی هستند که قابلیت ذخیره سازی و نگهداری اطلاعات را دارند. روی این کارت‌ها یک نوار مغناطیسی تعبیه شده است که قابلیت ذخیره سازی داده‌ها را دارد. خواندن این اطلاعات از طریق دستگاه کارت خوان مگنت امکان پذیر است و برای برقراری ارتباط با دستگاه ریدر باید کارت به صورت مستقیم با آن در تماس باشد.
2- کارت شناسایی غیر تماسی
کارت‌های بدون تماس نوع دیگری از کارت‌های هوشمند هستند که یک تراشه الکترونیکی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات درون آن‌ها قرار داده شده است. این حافظه قابلیت ذخیره سازی اطلاعات پرسنل را دارد که از طریق فرکانس رادیویی و با استفاده از ریدر غیر تماسی می توان اطلاعات را خواند.


چاپ کارت شناسایی PVC
چاپ کارت شناسایی پی وی سی بسیار ساده است و هر کسی با هر دستگاه پرینتر کارت که در واقع چاپگر کارت PVC هستند، می‌تواند اقدام به چاپ کارت شناسایی کند. جهت چاپ کارت شناسایی می‌بایست از دستگاه‌های مختص چاپ کارت پی وی سی که از لوازم مصرفی خاصی نظیر ریبون پرینتر برای این منظور استفاده می‌کنند بهره برد. کارت پرینترها در انواع و برندهای مختلفی وجود دارند و هر یک قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و روش‌های چاپ متفاوتی دارند. به صورت کلی باید بدانید که برای چاپ کارت شناسایی روش‌های مختلفی وجود دارد که شما می‌توانید متناسب با کاربرد مد نظر خود از این روش ها استفاده کنید. یکی از روش‌ها چاپ افست و دیگری چاپ دیجیتال است که در ادامه هر یک را بیان خواهیم نمود.
  • چاپ افست کارت شناسایی PVC
چاپ افست زمانی انتخاب می‌شود که طرح کارت ثابت و تیراژ کارت‌ها بالا باشد. این نوع چاپ کیفیت و ماندگاری بالایی دارد و هزینه چاپ کارت شناسایی با استفاده از آن بسیار پایین است. بنابراین می‌توان چاپ افست را از نظر اقتصادی روشی مقرون‌به‌صرفه معرفی نمود.
  •  چاپ دیجیتال کارت شناسایی PVC
چاپ دیجیتال زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که کارت‌ها دارای اطلاعات بوده و تیراژ آن‌ها پایین باشد. در واقع این روش زمانی برای شما کاربرد دارد که قصد دارید شما قصد دارید تعداد کمی کارت شناسایی را به صورت همزمان چاپ کنید. هزینه این روش نسبت به چاپ افست بیشتر است ولی نسبت به آن با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد. این نوع چاپ خود به دو روش صورت می‌گیرد که هر یک از آن‌ها نیز کاربردهای خاص خود را دارا هستند.
 
 
 در صورتی که قصد دارید اطلاعات بیشتری در حوزه چاپ کارت شناسایی پی وی سی کسب کنید، به لینک زیر مراجعه نمایید.
 
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.