همه چیز درباره چاپ کارت دانشجویی

معرفي انواع چاپ و پرينتر

همه چیز درباره چاپ کارت دانشجویی

۲۴ بازديد
دانشگاه‌ها مراکز بسیار پر رفت و آمدی هستند و این موضوع باعث شده تا کنترل دسترسی و عبور و مرور در این اماکن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد. کارت شناسایی دانشجویی از مهم‌ترین ابزارهای شناسایی و امنیتی داخل دانشگاه است. در اکثر دانشگاه‌های ایران و سایر نقاط جهان، همراه داشتن کارت دانشجویی برای ورود به دانشگاه، کتابخانه، خوابگاه و استفاده از خدماتی نظیر سلف، باشگاه ورزشی و سایر موارد الزامی است. این کارت چون مداوم تا پایان دوره تحصیل باید مورد استفاده قرار گیرد، باید دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. بهترین انتخاب برای چاپ کارت دانشجویی استفاده از کارت pvc است. 

 
اما این نوع کارت چه ویژگی‌های مثبتی دارد؟ 
کارت مقوایی بسیار راحت و ارزان است ولی مقاومت و استحکام چندانی ندارد، اما کارت پی‌ وی‌ سی با وجود هزینه نسبتا بالایی که نسبت به کارت‌های مقوایی دارد طول عمر و استحکام بالایی هم نسبت به سایر آن‌ها دارد. کارت‌های PVC از انعطاف پذیری قابل توجهی برخوردار هستند که به راحتی ‌نمی‌شکنند و علاوه بر مقاومت در برابر رطوبت و تعریق، قابلیت‌های متنوعی دارند. طول عمر کارت PVC حدود ۵ تا ۶ سال است و ماندگاری چاپ روی آن به دلیل اینکه با حرارت بالایی انجام ‌می‌گیرد بسیار زیاد است.

 
انواع مختلف کارت PVC مناسب برای چاپ کارت دانشجویی
کارت شناسایی دانشجویی در ایران معمولا ساده و بدون تکنولوژی است. اما دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی با چاپ کارت شناسایی هوشمند می‌توانند به میزان زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی و در عین حال کیفیت و سهولت خدمات رسانی را چندبرابر نمایند. امروزه معتبرترین دانشگاه‌های جهان از جدیدترین تکنولوژی های کارت بهره می‌برند.
  • کارت RFID
  • کارت مایفر
  • کارت دسفایر
  • کارت مغناطیسی یا مگنت
در ادامه به معرفی پرکاربردترین آن‌ها می‌پردازیم.
 
  • کارت مایفر:
کارت دانشجویی معمولا روی کارت‌ PVC هوشمند چاپ ‌می‌شود که قابلیت‌های بسیار مفید و در عین حال کاربردی را در اختیار شما ‌می‌گذارد. برخی از این کارت‌ ها نظیر کارت RO و کارت مایفر مبتنی بر تکنولوژی RFID هستند و یک تراشه الکترونیکی روی آ‌ن‌ها تعبیه شده است که امکان ذخیره سازی اطلاعات دانشجویان را دارد. کارت‌ های مایفر از امنیت بالایی برخوردار هستند که در دو نوع کارت مایفر ۱k ، کارت مایفر ۴k تولید ‌می‌شوند که به همان اندازه برای ذخیره سازی اطلاعات دانشجویان فضای آزاد دارند. کارت هوشمند مایفر نوعی کارت غیر تماسی است و خواندن اطلاعات دانشجویان از روی آن فقط با استفاده از دستگاه کارتخوان و ریدر میسر ‌می‌گردد.
  • کارت مغناطیسی:
کارت دانشجویی پی وی سی را ‌می‌توان بر روی کارت خام مغناطیسی که در دسته کارت‌های هوشمند قرار می‌گیرد چاپ کرد. یک نوار مغناطیسی با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات و کد گذاری روی سطح کارت تعبیه شده است. ‌می‌توان اطلاعات دانشجویان را درون این نوار مغناطیسی ذخیره نمود و برای خواندن آ‌ن‌ها نیز باید از ریدر کارت مگنت بهره گرفت.

 
چاپ کارت دانشجویی با چه دستگاهی انجام می‌شود؟
برای چاپ کارت دانشجویی، از پرینتر کارت استفاده می‌کنند؛ این چاپگرها که مخصوص چاپ کارت PVC طراحی شده‌اند، انواع و اقسام متنوعی دارند و توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند. یکی از مهم ترین مسائل در مورد استفاده از کارت های دانشجویی امکان سوءاستفاده از آن‌هاست. چرا که دولت و موسسات مختلف خدمات گوناگونی را برای دانشجویان در نظر می‌گیرند پس تا جای ممکن باید از جعل کارت PVC دانشجویی جلوگیری کرد. در واقع کارت دانشجویی به عنوان یک کارت شناسایی معتبر برای واحد حراست دانشگاه ها دارای کاربرد و ارزش بسیار است. کارت دانشجویی ها معمولا با جنس PVC چاپ می شوند که دوام بسیار بالایی دارد، ضد آب است، به راحتی نمی شکند و ابدا پاره نمی شود.

 
استفاده از کارت پرینتر در دانشگاه‌ها
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث شده اکثر قریب به اتفاق دانشگاه‌ها، استفاده از کارت پرینتر را به سفارش چاپ کارت شناسایی ترجیح دهند، موضوع حفاظت از اطلاعات حساس و حیاتی موجود در پایگاه های اطلاعاتی دانشگاه‌هاست. تمرکز برخی از برندهای معروف نظیر فارگو در تولید چاپگر کارت پی وی سی بر روی امنیت اطلاعات بوده است. همچنین قیمت کارت پرینتر چاپ کارت پی وی سی به گونه‌ای است که خرید پرینتر کارت در دراز مدت بسیار به صرفه تر از سفارش کارت شناسایی در تیراژهای بالای دانشگاهی است.

۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.